השתנות דרך ההכרה

[endif]--

השתנות דרך ההכרה

[endif]--

אהוביי, הרגילו עצמכם לומר 'הכי טוב' ואז יהיה לכם הכי טוב, כי הדיבור יש לו כוח עצום; וכל הצלחת האדם וכישלונו תלויים רק בדיבורי פיו; 'הכי טוב' ומגלה שהכי טוב, אז באמת נעשה לו הכי טוב, היכן שרק הולך ומול כל מי שהוא רק פוגש !


מהי חשיבה הכרתית ?

השתנות דרך ההכרה - אמור בפיך 'הכי טוב' ואז יהיה לך תמיד הכי טוב


חשיבה הכרתית זוהי תפיסה המפתחת את ההכרה, את הידיעה האנושית. הלימוד עוסק בתהליכי רכישתה, עיבודה ויישומה בחייו של כל אדם; על מנת שהאדם ידייק בקיומו, ירגיש שמח בחייו, שקט, מרוצה אך לא מרצה; ויהיה מי שהוא באמת!


אנחנו עקשנים, אוחזים בעומסי הנפש; האם אנו רוצים לחיות חיי עומק, חיים בעלי משמעות ולמגר את כל מה שזה לא אנחנו !?


או הרבה פעמים אנחנו זקוקים להלקאה עצמית; אך כשמגיע הרגע שאנחנו לא מסוגלים לסבול מכה נוספת בחיינו, בלי למות ממנה, אז אנחנו משתנים; ויש אנשים שלעולם לא משתנים, ויש אנשים כשנוחתת עליהם המכה האחרונה הם מתים אך לעולם לא משתנים!


לאנשים אחרים יש את הכוח להשתנות הרבה קודם למוות. הלימוד משמעותו נעשה שינוי בזה הרגע ולנצח, מבלי לבזבז זמן יותר!


האם מבחינתך הרגע הזה הגיע כבר ?

הרי כל מילה הנאמרת כאן היא אמת לאמיתה!

האם זו אמת לאמיתה ? לא-מיתה !


כל זה תלוי בנו, אני לא חייב להיות בשנה הבאה, מה שהייתי בשנה שעברה.

הייתי בקצה אחד ואני יכול לעבור לקצה השני; האם ישנו גבול למה שהאדם מסוגל לעשות עם עצמו ?


הגם שאולי לא אצליח להיות מופלא עד כדי כך, אך בבסיס זוהי אמת.

האדם רוצה שיאמינו בו, אך האם האדם מסוגל להאמין בעצמו?

להפוך להיות אדם חדש, למצוא מבט אחר, לשאוף לגלות את עצמו?

לא להיכנע לייאוש השקט שבו חיים רב בני האדם.


מה האדם עושה לשם כך ?


האם הוא מה ? איך הוא מה ?


האם הוא יהיה טוב בלהיות הוא עצמו ?


או, אולי רק אתה ואני נעשה את השינוי המיוחל ?


רק אתה ואני, רק שנינו !


אני מעולם לא... אני לעולם לא !


ואולי הגיע הזמן להיות לעולם אני !


ולא אני מעולם לא !


אני לא יכול להרשות לעצמי...


האמנם ?


אתה יודע כשאני אומר שאני רוצה ...

פירוש הדבר שאני מוכן לשתף פעולה.

לעבור תהליך למידה, לשאוף, לייחל, למצוא ולא להיכנע!

נשימה אחת של אומץ ואולי בכל זאת אוכל להשתנות..


החשיבה ההכרתית היא שזירת

ההבנה במחשבה במידה לרגש שבלב במידה !


הַכָּרָה


באנגלית Cognition מתארת את תופעת הידיעה האנושית. תהליך של ידיעה המלמד על התכוננות לפעולה. המונח הכרה מתייחס לידע, או המידע הנרכש והמצוי ברשותו של אדם. הוא כולל גם את תהליכי רכישתו של הידע, עיבודו ויישומו, עד לעשיית שינוי. כמו כן, הוא מתאר את הכלי, ה-מוח, או ה'איבר' המנטלי של האדם, שבתוכו מתרחשים תהליכי הידיעה האנושית. ההכרה מתייחסת יותר לתהליכים של עיבוד מידע להבדיל מהתודעה המתייחסת לאיכות המודעות בקרב האדם.


המונח הכרה עיבוד מידע מפותח; בינה, חכמה, לימוד על ההכרה מתרכז במהות וגבולות הידיעה האנושית המלמד את סודות הבריאה. לימוד השפה, בעלת המשקלים הרוחניים, חשיבה בהבנה מעמיקה ברגש לחיים, אנו לומדים משננים וקוראים כי אנו חלק מבני האדם ובני האדם הם מלאי תשוקה הלומדים להעריך את כוחם של מילים.


אנו מפתחים קשב, ריכוז, זיכרון, מסיקים מסקנות, מקבלים החלטות ולומדים פתרון בעיות.


בילדותנו נרשמו חוויות ילדות, אנו חיים חיים שלמים דרך מה שנרשם בנו בילדות, אנו מגיבים דרך שכבות עומסי הילדות, הן אותן המסכות המגינות עלינו.


האם ניתן סוף כל סוף להסירן?


ואולי, רק הפעם להיות מי שאנחנו באמת?


כשבאים ללמוד באים ללמוד לתת, לפגוש דרך החומר הנלמד את מה שנמצא בתוכנו וההבנה מתוך מלאכה עמוקה את עצמנו מניבה פירות בחיינו, ראיית יפי החיים, קיום בעל משמעות, התחדשות הכוחות, צמיחה, התפתחות בהגעה לעצמנו פנימה.


האם אתה שחקן על הבמה במשחק החיים?


או שהחיים עוברים על ידך?


או, אולי לתדהמתך אתה רואה במראה -

השתקפות הדמות שיצרת שהיא בעצם האני שלך !


הראית לב שלא שוגה בדמיונות שווא -

אז ראית אדם מאושר !


האם קיימת בך עוצמה המניעה את העולם?


או העוצמה נחלשת דרך הזמן ומאבקי הקיום.


האם הכול בתוכך חסר ערך?


או, שזו הדמות שיצרת משתקפת בתוכך?


יש לעשות יותר, להיות יותר


להינות יותר, לשמוח יותר


לתת יותר, לחייך יותר


לצחוק יותר, לחיות יותר...


הלימוד על ההכרה עוסק ב-:


4 שלבי התפתחות ההכרה


ההכרה

הכרה מתחילה

הכרה מתקדמת

הכרה בשליטתה המתחילה

הכרה בשליטתה המתיישבת


כל דרגה נושאת הרבה מרכיבים -

בכולם קיימת מידת הרוחק.

בכולם קיים המיקוד.

בכולם קיים השדה.



החלקים: חשיבה, לב, קשב – הולכים ומתפתחים,

הם עוברים ממצב קיים – לבינה – לחכמה.



בכול חלק (בינה, חכמה) יש את הדרגות שלו. כל דרגה אינה דרגה בפני עצמה אלא דרגת התפתחות נוספת. מהמילים יש ליצור שלד של חומר בהיר הנושא את הנסתר בשפת הנסתר.


![endif]--

![endif]--

מאמרים אחרונים